Familie overzees

Ik wist al een tijdje dat er vele Dominicussen in de Verenigde Staten wonen, maar of ze ook afstammelingen zijn van mijn Zeeuwse voorouders? De naam Dominicus komt voor het eerst voor in de zeventiende eeuw in Wemeldinge, zo is uit stamboomonderzoek gebleken. Ik stuitte onlangs op de website van Ellis Island, waar alle emigranten naar Amerika tussen 1892 en 1954 zich lieten registreren.  Het is mogelijk de digitale archieven te doorzoeken en nu weet ik in ieder geval zeker dat een van mijn voorouders de oversteek moet hebben gewaagd. Jacobus Dominicus, laatste woonplaats Kattendyke, kwam op 22 september 1903 aan met de Noordam uit Rotterdam. Maar er arriveerden ook Dominicussen uit Cuba, Duitsland en Engeland!  Voor wie het ook eens wil proberen: www.ellisisland.org. Voor mijn verhalen ben ik geïnteresseerd in alle Zeeuwse namen uit de archieven, dus wie wat heeft gevonden: laat hieronder een bericht achter.

2 reacties

Opgeslagen onder Oproep

2 Reacties op “Familie overzees

  1. hai lieverd.
    Wat een prachtig verhaal zit er achter deze belevenis. Er moesten meer mensen zijn die gewoon hun hart volgden, dan zou het leven er veel leuker op worden! veel succes en dikke zoen, manón

  2. Dat denk ik ook! Dat zou een wereld met lachende, warme mensen worden. En dat bewonder ik ook aan jou, trouwens!

Geef een reactie

