Geland

Times Square

Times Square

Yep, ik ben in New York, maar eerlijk gezegd is het nog een beetje onwerkelijk. Aangekomen op vliegveld New Ark onder een hemelsblauwe, wolkenloze lucht. Manhattan was mooi te zien vanaf het vliegtuig!

Een gedeelde taxirit bracht me door de hele stad, want ik was de laatste die werd afgezet. Mooi om de stad te zien veranderen van wijk tot wijk: Lower East Side, Greenwich, Midtown, Upper West Side en uiteindelijk: Harlem, mijn ‘home away from home’ voor de komende tien dagen. De eerste taal die ik er sprak: Spaans.

Morgenochtend de eerste afspraak met kunstenaars die de haven van New York als inspiratiebron hebben gebruikt: de tentoonstelling Contemporary Port of Manhattan die in mei in het MuZEEum in Vlissingen komt te hangen. Nu dus eerst maar eens mijn bedje in.

1 reactie

Opgeslagen onder Dagboeknotities

Een Reactie op “Geland

  1. mieneke

    hoi lilian

    ik ben eigentlijk een beetje jaloers op jou .
    wil je weten waarom nou new york is mijn favorite stad.
    wij zijn er 2 x geweest heerlijk.
    dus geniet ervan.
    groetjes j j nijsse.

Geef een reactie

