Bye, bye New York

Bye, bye, New York

Bye, bye, New York

Vandaag New York achtergelaten. Over Broadway ben ik de stad uitgereden, naar het noorden. Een Newyorkse vriend had het me aangeraden. “Zo deden ze het vroeger ook”, verklaarde hij en het was inderdaad een heel goed idee. In mijn taxigeel gekleurde Chevrolet Aveo reed ik langs de Hudson rivier over de oude postweg naar Albany. Het was even wennen met de automaat en de Amerikaanse wegen en ik ben zeker één keer vol door rood licht gereden. Gelukkig nergens aangehouden.

Mijn nummerplaat is van Georgia en omdat verder niemand deze kleur auto heeft, bijna dezelfde als die van de New York cabs, de schoolbussen en goggemobielwagentjes van plaatselijke overheden, ben ik een redelijk opvallende verschijning op de weg. Dat maakt het rijden wel weer een stuk eenvoudiger, want iedereen gaat voor me aan de kant.

Onderweg even gestopt bij The Old Dutch Church van Sleepy Hollow, met een oud kerkhof. Het plaatsje is bekend geworden door Washington Irving. Echt Zeeuwse namen heb ik niet op de grafzerken kunnen ontdekken. Maar het blijft soms moeilijk zeggen. Uiteindelijk belandde ik in een motel in Hyde Park, waar ik morgen een bezoek breng aan The Roosevelt Home, Library&Museum. Hier heeft Franklin D. Roosevelt, wiens voorouders uit Oud-Vossemeer komen, zijn hele leven gewoond.

The Old Dutch Church en begraafplaats

The Old Dutch Church en begraafplaats

2 reacties

Opgeslagen onder Dagboeknotities

2 Reacties op “Bye, bye New York

  1. Eric

    Hoi Lilian,
    Ik volg je weblog. Heel leuk. Ik wens je veel plezier op je reis!
    Groetjes,
    Eric

Geef een reactie

