Het spoor van de Amerikaanse presidenten

Het lijkt wel of ik het spoor van de presidenten van Amerika volg, in plaats van Zeeuwse sporen!  Er waren al de relatie Dominicus-Generaal Knox-George Washington en de Roosevelts in Hyde Park. Ook stond ik in New York tjidens een nachtelijke wandeling ineens voor de tombe van Ulysses S. Grant, Amerika’s achttiende president. Vandaag ontdekte ik tijdens een wandeling door sneeuw in Boston dat mijn Inn maar een blokken verwijderd van het geboortehuis van John F. Kennedy.

Ook liep ik heel toevallig ineens langs het graf van Samuel Adams, een van de Founding Fathers van de Verenigde Staten. Adams ligt begraven op Granary Burying Ground, een begraafplaats midden in de stad. Raar om ineens tegen rijen oude grafzerken aan te kijken. Bijna alle Nederlandse begraafplaatsen liggen toch meestal buiten de stad? De kerkhoven in de steden zijn verwerkt onder de straatstenen. Of kom ik te weinig buiten Goes?

Graf Samuel Adams in de sneeuw

Graf Samuel Adams in de sneeuw

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Dagboeknotities

Geef een reactie

