Zeeuwse B&B in de bossen van Maine

Annabessacook Farm

Annabessacook Farm

Na de enorm zware sneeuwstormen van zondag en maandag, die een groot deel van het openbare leven hadden platgelegd, scheen de zon vandaag gewoon weer. De wegen: helemaal schoongeveegd. De sneeuw lag een meter dik opgehoopt aan de kant. Het schijnt na een sneeuwstorm circa twaalf uur te duren voordat ze alles hebben opgeruimd en iedereen weer overal kan rijden. Dus op naar Winthrop, in Maine. Het was ruim vier uur rijden, maar vanwege het uitzicht, de bossen en de meren heb ik me geen seconde verveeld.  Bij het vallen van de avond, een prachtige zonsondergang, kwam ik aan op de plek van bestemming: de Annabessacook Farm.

Hier had ik al een tijdje naar uitgekeken: een B&B midden in de natuur, om in alle rust wat te kunnen werken aan mijn artikelen. En ik verenig het nuttige met het aangename zelfs twee keer, want de B&B is voor de helft in Zeeuwse handen. Jop Blom, geboren in Axel, even de provincie uit geweest en tijdens zijn tienerjaren opgegroeid in Middelburg, heeft samen met zijn partner Craig Hickman een zeer comfortabel gastenverblijf met vijf kamers opgezet.  

Jop, fysiotherapeut van beroep, woont inmiddels al heel wat jaren in de Verenigde Staten. Hij is hier ooit naar toe verhuisd omdat hij na zijn afstuderen geen baan in Nederland kon vinden, terwijl hier een grote vraag naar zijn beroepsgroep bestaat. Hij kwam in Boston terecht, waar hij in 1997 Craig heeft leren kennen.

Het is hier, echt waar, super. Nu heb ik tot nu toe me beperkt tot het slapen in hostels, goedkope motels of zoals in Boston een nog redelijk betaalbare inn, dus misschien ben ik niks meer gewend. Maar ik ben ook een meer dan ervaren wereldreiziger en dit is wat mij betreft een absolute aanrader. Maine is overigens, net als Zeeland, een toeristentrekpleister. In de winter komt er bijna geen kip, maar in de zomer is reserveren aan te raden.

1 reactie

Opgeslagen onder Dagboeknotities

Een Reactie op “Zeeuwse B&B in de bossen van Maine

  1. Wilma Blom

    Wist wel dat je het prachtig zou vinden bij mijn broer en zwager:) Een mens komt daar echt tot rust. Geniet er maar lekker van!

Geef een reactie

