Mijn tijdelijke kantoren

Mijn tijdelijke kantoor in Albion

Mijn tijdelijke kantoor in Albion

Zo langzamerhand begin ik steeds creatiever te worden met het vinden van tijdelijke kantoren. Ik begon in de kelder van het hostel in Harlem, New York City, en daarna in donkere motelkamertjes. Maar daarna werd het beter.

 In de B&B in Winthrop (Maine) had ik een kamer met een koninginnebed en een luie stoel tot mijn beschikking. Ook heb ik sinds kort een Gold Card van Starbucks, waarmee ik elke dag twee uur lang gratis mag internetten tegen de kosten van een kopje koffie. Voordeel is dat je ook nog eens mensen tegen als je zit te werken.

Deze week: de secretaire van een klein emigratie-museum in Albion (New York). Het museum met erfgoed uit deze streek waar veel Nederlanders zijn terechtgekomen, zit in een oude school, die Jeri en Lou Becker in 2004 kochten en nu bijna helemaal hebben opgeknapt. De nonnen sliepen vroeger boven, de klaslokalen waren beneden.
Een deel ervan is woonhuis, een ander deel wordt hopelijk, als alle vergunningen gereed zijn, begin deze zomer een B&B met de naam Erie Canal Schoolhouse. De kamers zijn al helemaal gereed, dus ik mag alvast de bedden testen. Een zalige home away from home. Ze werken aan een website, maar die is nog niet in de lucht. Uiteraard link ik hem zodra dat het geval is.

Een van de bedden van Erie Canal Schoolhouse B&B

Een van de bedden van Erie Canal Schoolhouse B&B

Jeri is de kleindochter van oud-molenaar Willem van Strien uit Wolphaartsdijk, die in 1915 naar Canada emigreerde en een gezin stichtte. Later is hij voor korte tijd teruggekeerd naar Nederland en toen weer geëmigreerd, dit keer naar Wayne County in de Amerikaanse staat New York. Het is een fascinerend verhaal, waar Jeri hopelijk vanavond nog een en ander over wil vertellen.

3 reacties

Opgeslagen onder Dagboeknotities

3 Reacties op “Mijn tijdelijke kantoren

  1. Wilma Blom

    Wat een prachtige quilt!! Quilten is een van mijn hobby’s vandaar dat ik gelijk zat te lekkerbekken bij deze foto!

  2. …en je hebt er nog eens een logeeradres bij, Wilma!

  3. guus langeraert

    Hello,

    Regards tot my far cousins.
    ATBFUHFYT.

    guus langeraert.

Geef een reactie

