Geen bolussen op maandag

Zeeuwse B&B in Norwich, Ontario

Zeeuwse B&B in Norwich, Ontario

Eigenlijk concentreer ik me op deze reis alleen op de Zeeuwen in de States, maar omdat mijn route naar de volgende afspraak in Toledo, Ohio, dwars door Canada ging, ben ik even in Norwich, Ontario gestopt.

Ik had een tip had dat hier de beste bolussen buiten Zeeland worden gebakken. Bakker Ten Hove heb ik kunnen vinden, hij zit in een supermarkt met Nederlandse producten zoals hagelslag, pannenkoekenmeel, Biotex, drop, stroopwafels en speculaas. Maar helaas, de bolussen worden alleen op vrijdag en zaterdag gebakken, vertelde Arend ten Hove, de zoon van de bakker mij.

Dat er wel een markt voor dit typisch Zeeuwse product in de omgeving moet zijn, blijkt wel uit het feit dat ik spontaan langs deze Bed & Breakfast reed: Zeelandia, van Ben en Ellie Veld. Ik stond voor een dichte deur, waaruit dan toch weer blijkt dat je je gedegen moet voorbereiden en voor Canada heb ik dat niet gedaan. Toch voel ik ergens aan mij theewater dat deze mensen Zeeuwen moet zijn… Wie kent ze?

4 reacties

Opgeslagen onder Dagboeknotities

4 Reacties op “Geen bolussen op maandag

  1. wilma blom

    O jee wat een frustustratie. Hopelijk krijg je snel een berichtje van iemand die deze Zeeuwen kent! Getsie echte Zeeuwse bolussen misgelopen…….

  2. Jammer, maar helaas. Canada stond ook niet echt op het programma, dus zo heel erg is dat nu ook weer niet.

  3. Hi,
    Ik ben die Elly Veld van Zeelandia b&b in Burgessville Ontario,ik vind het ontzettend jammer dat ik U gemist heb.
    Ik ben een geboren en getogen Renessenaar.
    Ik ben in 1966 naar Canada geemigreerd en heb hier mijn man ontmoet,sorry hij is een Drent.
    Onze B&B hebben we nu voor bijna 8 jaar en we krijgen erg veel Nederlanders.
    Mijn meisjes naam is Goedbloed en het zou ontzettend leuk zijn als een van mijn vroegere schoolgenootjes mij kon emailen.Als voor de Bollussen van Ten Hove die zijn heerlijk.
    Lillian please come by again.
    Thanks,Elly Veld – Goedbloed

  4. Beste Elly,
    Echt jammer dat ik jullie gemist heb. Canada stond niet echt op het programma, ik rijd hier alleen maar door om aan de andere kant van Lake Ontario te raken, maar er zitten heel wat Zeeuwen in de regio. Dus wie weet, een volgende keer. Voorlopig concentreer ik me echter op de Amerikaanse verhalen. Dank u wel voor uw reactie en misschien als een van uw ex-schoolgenootjes, kunnen jullie weer met elkaar in contact komen.

Geef een reactie

