Donkerblauwe Toyota vervangt gele Chev

Het wás een fijne, opvallende auto met een nummerplaat uit Georgia. Handig, voor als je tussen alle locals de weg moet vinden met de wegatlas van RandMcNally (GPS kost een paar honderd euro bij het autoverhuurbedrijf) op schoot. Maar al voor vertrek vanuit New York City was de velg van het rechtervoorwiel kapotgereden. Dus toen ik vanochtend net boven Chicago op een druk kruispunt van wegen het gapende gat, ontstaan door de strenge winter, over het hoofd zag, was het raak: klapband.

Gelukkig was op tweehonderd meter afstand een garage in zicht. Daar werd de band in drie kwartier vervangen, maar het personeel gaf me het dringende advies de auto door het autoverhuurbedrijf te laten vervangen. Met deze band kon ik nog hooguit drieduizend mijl met maximaal 50 mijl per uur rijden. Dus op naar het Alamo-kantoor op Ohare, het vliegveld van Chicago. En nu heb ik een donkerblauwe Toyota Yaris.

Het oponthoud kostte me zeker twee uur meer dan gepland, en dus kwam ik vanavond nogal laat aan in mijn nieuwe B&B, Davis House in Crawfordsville, Indiana. Voor wie mijn route in de gaten houdt: nee, naar Pella, Iowa ga ik niet meer. Dat red ik niet, de auto moet eind van deze week terug in NYC zijn, waar ik nog een week bezig ben met de laatste afspraken. Het is jammer, maar door de vertragingen eerder deze reis kom ik precies drie dagen tijd tekort. Gelukkig heb ik waarschijnlijk wel stof voor een verhaal uit deze regio, dankzij een vijfde generatie Zeeuw waarmee ik de afgelopen tijd heb gemaild. Mails beantwoord ik vanavond niet meer, hopelijk lukt dat morgenavond, na een tocht van ruim vijf uur en mijn interview met studente Evianne van der Zande, die in Springfield (Ohio) studeert.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Dagboeknotities

Geef een reactie

