Niet alles valt te filmen

Na 7000 kilometer op de teller van de huurauto’s en zes weken van hostel naar B&B reizend was het gisteren tijd voor een avondje niks. Geen Zeeuwse sporen vinden, gewoon in Harlem ronddolen, de straten rondom de hostel ontdekken. Goede maaltijd in een van de buurtrestaurants, espresso bij Starbucks (eindelijk! sterke koffie) en op de terugweg hoorde ik ineens het jazzy geluid van een tenorsax.

Niet alles valt op de video of foto vast te leggen. Ook deze avond niet. Heb nog geprobeerd een clipje op te nemen met de camera van mijn mobiel, maar het was veel te donker. En misschien maar goed ook. Minton’s Playhouse is een van klassieke jazzclubs uit de jaren dertig, waar naar verluidt Charlie Parker, Miles Davis, Dizzy Gillespie and Thelonious Monk zijn ontdekt. De tent is sinds kort heropend.

Ik ging moe naar binnen en kwam energiek naar buiten, zoals een avondje stappen hoort te zijn. Een avond steengoede jazz in Harlem valt niet te filmen.

3 reacties

Opgeslagen onder Dagboeknotities

3 Reacties op “Niet alles valt te filmen

  1. Adriaan Dominicus

    Zeer interessante verhalen over de ‘The big apple’. Ik heb in de jaren 1977/1978 ook in New York vertoefd. Grandioze stad en ik ben van plan om binnenkort daar weer heen te gaan om te kijken hoe het nu is. Ik was destijds ‘fietskoerier’. Ik weet overigens niet of dat beroep nog bestaat daar. Ik heb halsbrekende toeren uitgehaald, dat wil je niet weten…Veel succes in The States! Groeten van Adriaan met dezelfde achternaam als jij.

  2. Tijdens mijn eerste reis naar de VS in 1991 liep ik ‘s-avonds om een uur of 9 langs ’t Empire State Building.
    In een zijstraat zat een een oudere man op z’n gemakje op een tuinstoeltje, en speelde op z’n gemakje de sterren van de hemel op zijn saxofoon. Helemaal in z’n eentje, voor helemaal niemand, gewoon, omdat ’t kon.

    Geniet nog even van de laatste dagen in de VS!

  3. Hai Adriaan,
    Nee, heb het nog eens gecheckt bij een vriend van mij uit New York, maar volgens hem is dat fenomeen toch wel (bijna) helemaal uitgestorven. Maar ik zou zeker weer eens gaan kijken hoe het nu is met de stad…

Geef een reactie

