Holland Legion Band begint af te tellen

Holland Legion Band

Holland Legion Band

Nog een kleine veertig dagen en dan vertrekken ze voor hun tour door Europa: de leden van de Holland Legion Band. Een van de leden, David Boeve, is een weblog begonnen op de homepage. Afgelopen donderdag hadden ze hun eerste repetitie van het seizoen. “Een goede aanleiding om te beginnen met de blog”, schrijft hij. Hij is van plan gedurende de voorbereidingen en ook tijdens de hele tour verslag te leggen van de wederwaardigheden van de band.

In maart heb ik al kennis gemaakt met de Holland Legion Band in hun woonplaats Holland, in de staat Michigan. De meeste leden hebben Nederlandse wortels en natuurlijk heb ik vooral gezocht naar de Zeeuwen. Zo heb ik gesproken met een vrouw van Zeeuwse afkomst, wier vader op de kust van Normandië is geland als Amerikaanse soldaat in de Tweede Wereldoorlog.

Voor de meeste leden is het de eerste keer dat ze naar Europa gaan en ze kijken enorm uit  naar deze tournee. Op D-Day zelf spelen ze in Normandië, op 10 juni zijn ze in Middelburg en op 11 juni treden ze op in Wassenaar. Een van de werken op het repertoire is Killing Fields, een stuk dat overigens door de Nederlander Fred Vogels is gecomponeerd.

3 reacties

Opgeslagen onder Dagboeknotities

3 Reacties op “Holland Legion Band begint af te tellen

  1. Hallo Lilian,

    Zie ook mijn mail die ik je eerder stuurde.

    Vriendelijke groet,
    Mede namens Muziekvereniging Excelsior Wassenaar,

    Bianca Rietman

  2. Namens Muziekvereniging Excelsior kan ik zeggen dat wij er ook heel erg naar uitkijken. Succes met de voorbereidingen en tot 10 en 11 juni!
    Vriendelijke groet,
    Bianca Rietman

  3. Hai Bianca,

    Dank je, voor jouw mail staat nog een sterretje, wat betekent dat ik hem nog moet beantwoorden. Ik kom er zeer zeker nog op terug.

Geef een reactie

