Eindelijk dan: de B&B van Jeri Becker is geopend!

Vandaag kreeg ik een mailtje uit Amerika van Jeri Becker, die het het de laatste weken enorm druk heeft gehad met de voorbereidingen voor B&B in een oud schoolgebouw in Albion in de staat New York. Toen ik ‘upstate New York’ was voor onderzoek voor artikelen over de Zeeuwen in Wayne County  mocht ik er alvast een kleine week ‘proefslapen’. Ik kreeg er een superkamer met een zalig bed. Het inhuizige immigrantenmuseum was een van mijn tijdelijke kantoren, van waaruit ik columns en verhalen naar de PZC heb gestuurd, vele mails beantwoordde en mijn weblog bijhield.

Er moest toen nog veel gebeuren: de woonruimte voor de gasten was nog niet klaar, het draadloze internet moest nog worden aangesloten, ze wachtten nog op de vergunning van de gemeente, Jeri was druk in de weer met de bestelling van ambachtelijk gemaakte gastenzeepjes en ook werd er hard gesleuteld aan de website.  Die is in de lucht en ziet er, ik had niet anders verwacht van Jeri, uit om als door een ringetje te halen. Ga maar eens kijken op deze link. Jeri is een toegewijde onderzoeker van zowel de plaatselijke als voorouderlijke geschiedenis en dus is er ook veel achtergrondinformatie te vinden over de historie van het schoolgebouw. 

Jeri’s grootouders van zowel moeders als vaders kant komen uit Zeeland, dus we mogen van een Zeeuwse B&B aan de andere kant van de oceaan spreken. Tot zover heb ik er drie ontdekt: die van Jeri, de Annabessacookfarm van Middelburger Jop Blom en zijn partner Craig Hickman in Winthrop (Maine) en B&B Zeelandia in Burgessville (Ontario, Canada).  Als er nog meer zijn, hoor ik het graag!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Nieuws

Geef een reactie

