Poll over NY400

Het begint een beetje op te vallen: het NY400-jaar lijkt er alleen maar te zijn voor bobo’s en hoogwaardigheidsbekleders. Van het weekeinde sprak ik er nog met een collega-journalist op een terras in Utrecht over. Hij volgt de activiteiten beroepsgewijs, net als ik. NY400 is uiteindelijk de kapstok voor mijn weblog, boek en serie artikelen in de krant.  “Ik begin er een beetje genoeg van te  krijgen”, flapte hij er spontaan uit. En ik kan hem daar wel in volgen.

Sinds het begin van het NY400-jaar in februari heb ik een aantal festiviteiten bijgewoond, waaronder de start van het NY400 in Amsterdam en de opening van de Hudson-tentoonstelling in de Museum of the City of New York. Opvallend was het hoge gehalte aan wetenschappers, politici, financiers, kunstenaars en andere ‘belangrijke’ personen.  Nu vind niet dat er iets mis is met dit soort bijeenkomsten hoor. Bij een evenement van deze omvang zijn dit soort formaliteiten onvermijdelijk. Maar tot nu toe mis ik het feest voor de ‘gewone mens’.

Als beheerder van mijn eigen blog kan ik zien op welke berichten bezoekers het meeste klikken. Voor mij een indicatie welke verhalen lezers interessant vinden en welke niet.  Ik kan er ook op zien of het toevallig die dag mooi weer is, want dan zit er altijd een dipje in het aantal bezoeken, maar dit terzijde. Alle persoonlijke verhalen over mezelf of anderen zijn razend populair, maar mijn enthousiaste bericht over het feit dat de Friezen ook meedoen aan NY400 werd amper gelezen. Blijkbaar te ver van mijn bed voor ons Zeeuwen.

Je weet het natuurlijk pas echt zeker als je er mensen naar vraagt, dus heb ik aan de rechterkant van mijn blog een poll geplaatst. Ik zou iedereen willen uitnodigen hem, anoniem, in te vullen. Wie meer kwijt wil over NY400, mag natuurlijk altijd een commentaar plaatsen in het vak hieronder. Ik ben benieuwd!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Oproep

Geef een reactie

