Terug naar de States

Ik had het al een tijdje geleden aangekondigd, maar nu is het dan zover: ik ga terug naar de Verenigde Staten, ik heb geboekt, voor een maand dit keer. Thuisbasis wordt wederom Harlem, NYC. Geen L-Hostels , hoewel het me daar op zich prima beviel. Door te surfen op Craig’s List kwam ik uiteindelijk uit op de website van AirBnB, een online marktplaats voor mensen die kamers verhuren en avontuurlijk ingestelde reizigers die eens wat anders willen dan een hotel. Op basis van de ervaringen van andere gasten is (hopelijk) een goede inschatting te krijgen van de kwaliteit van het gebodene. Ik hou u zeker op de hoogte.

Deze keer wordt relaxter. Het zou een soort van vakantie moeten worden, alhoewel ik nog twee reportages op de rol heb staan en ook naar sommige van de NY-400 activiteiten toe wil, zoals De Parade/Oerol op Governor’s Island en de aankomst van de Nederlandse marineschepen. Wie weet, kom ik Willem-Alexander en Máxima  er nog tegen. Heel interessant lijkt mij de Dag van het Nederlands op Columbia University (12 september), waar een boek wordt gepresenteerd over de invloed van het Nederlands op het Amerikaans Engels. Denk aan: stoop (stoep), coleslaw (koolsla) en cookies (koekjes).

In ieder geval ga ik op zoek naar Paeregat Bay op Long Island (NY), waar een van de lezers mij op wees. ‘Daar moet haast wel een link met Zeeland zijn’, schreef hij.  Ook ga ik een dagje naar Flushing, vernoemd naar ons eigen Vlissingen, en wil ik naar Sagamore Hill, waar Theodore Roosevelt zijn zomerblijf had.

2 reacties

Opgeslagen onder Dagboeknotities

2 Reacties op “Terug naar de States

  1. Monique ZZ

    Hello Lilian,

    Wij wensen je heel veel succes met je tweede bezoek aan de USA.
    Impressive dat we je kunnen volgen..

    A big hug and lots of succes and If you ran into Willem-Alexander and Maxima make sure you get a picture for this blog..

  2. Will do and thank you! :-)

Geef een reactie

