In Brooklyn

Voor iedereen die nog niet op de hoogte was: op het moment ben ik voor tien daagjes in de States. Een vakantietje tussendoor, ongeveer een jaar nadat ik begon aan mijn reis door het Noordoosten van de VS, om voor het eerst van mijn leven Valentijnsdag te vieren en te werken aan het boek waar ik het al een tijdje over heb. Ben net op tijd terug om de gemeenteraadsverkiezingen vanuit Kapelle te verslaan. Op het reisschema staan deze keer NYC en Philadelphia.

Toen ik vorig jaar april in een week tijd terugreed van Oostburg, Wisconsin naar New York City, om vanuit daar terug te vliegen naar huis, verbleef ik er 1 nacht. Het voelde er goed en ik wilde heel graag wat langer blijven, maar dat kon toen niet. Philly is de plek waar Amerikaanse geschiedenis is geschreven en waar de Liberty Bell staat. De stad is makkelijk beloopbaar en voelt vreemd genoeg een beetje Europees aan.

Ben nu in een café in de historische wijk Clinton Hill in Brooklyn, waar ik voor het eerst vandaag internetverbinding heb kunnen vinden. De studio die ik hier in de buurt heb  gehuurd heeft internet, maar ik kom er op de een of andere manier niet op. Dus nu eerst even alle mail lezen en me opde hoogte houden van het nieuws. Het schijnt dat er weer een sneeuwstorm op komt is rond middernacht. De hele stad rept erover. Ach, zo vervelend is het niet. Nu computer ik met een biertje van de Brooklyn Brewery naast me en de mannen in de keuken bereiden op dit moment een ‘sirloin burger’ (burger gemaakt van de lende van een rund) voor me. Op de achtergrond Motown muziek.

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Dagboeknotities

Plaats een reactie