Faces of America, gewoon te volgen op internet

Faces of AmericaIn de metro van New York werd je er de afgelopen weken mee doodgegooid: de reclame voor het nieuwe tv-programma van de PBS, Faces of America. Inmiddels heb ik de eerste aflevering via het internet bekeken en ik kan zeggen dat het zeker de moeite waard is om te kijken. Aan de hand van de stambomen en de genetische gegevens van bekende Amerikanen, zoals Meryl Streep, Eva Longoria (Desperate Housewives) en koningin Noor van Jordanië, brengt presentator Henry Louis Gates de geschiedenis van de VS op boeiende wijze in beeld.

Er komen verrassende verhalen aan het licht. Wie wist dat mijn grootste filmheld Meryl Streep afstamt van de Founding Fathers? Streep zelf wist het niet eens! Koningin Noor blijkt van koninklijke afkomst te zijn, iets waar ze zich niet bewust van was op het moment dat ze de koning van Jordanië huwde. Kosten noch moeite zijn gespaard in deze serie. De tv-makers vlogen naar onder meer Japan, Jamaica en Ierland om onderzoek te doen en opnames te maken.

Elke aflevering duurt zo’n 54 minuten, maar er is geen moment dat je zou willen wegzappen. Als het aan mij ligt, zou ik alle afleveringen hier op dit blog willen zetten. Helaas heeft WordPress de plaatsing van video’s anders dan van Youtube of Google verschrikkelijk duur gemaakt, dus dat kan ik vergeten. Maar wie hier op klikt, kan zelf een kijkje nemen. Ik geef toe, het is een hoop gedoe, ik ben zelf ook redelijk lui als het gaat om doorklikken op internet, maar ik raad het toch aan!

2 reacties

Opgeslagen onder Andermans werk, Video

2 Reacties op “Faces of America, gewoon te volgen op internet

  1. Wow, prachtige serie en leuk dat het gewoon te volgen is.
    PBS maakt zulke goede programma’s! Leuk blog trouwens, interessant onderwerp.

  2. Ja, wat een prachtige serie, om ademloos naar te kijken. En over het blog: thanks! Binnenkort komt er een boek, Zeeuwen in Amerika. Uitgever is DeBuitenspelers in Rotterdam.

Geef een reactie

