Dagelijks archief: 2 april 2009

Met Zeeuwse studenten op de campus

De afgelopen tijd heb ik twee Zeeuwse studenten opgezocht op universiteiten in Amerika. Koen van Bommel uit Middelburg studeert voor een paar maanden aan de staatsuniversiteit Bowling Green in Toledo, Ohio. Evianne van de Zande uit Zierikzee zit ook in de staat Ohio, maar studeert er voor een heel jaar en heeft een particuliere universiteit gekozen: Wittenberg. Ze houdt een weblog bij. In een van de Spectrum-artikelen op zaterdag vertellen ze over hun ervaringen en wat ze hebben moeten doen om hier te kunnen studeren. Hier alvast een voorstelrondje:

 

1 reactie

Opgeslagen onder Video

Lottes weblog

Met enige regelmaat mailt een trotse Zeeuwse ouder me wat zijn of haar kind of kinderen in de VS doen. Het is geweldig leuk om van die verhalen te lezen. Hoewel ik niet bij iedereen langs kan komen bij kan komen, wil ik de meeste informatie op enig tijdstip hier op mijn blog zetten, leesbaar voor iedereen.

Liselotte Beekman uit Middelburg is een van die ouders. Haar dochter Lotte, geboren in Koudekerke en opgegroeid in Middelburg, studeert geneeskunde aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Ze houdt ook een blog bij, waarin ze op een verfrissende manier vertelt over haar ervaringen. Klik op de blauwe letters, en je bent er!

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Lezersreacties